Dienstregeling RandstadRail

Post hier informatie over RandstadRail (metrolijn E). Informatie uit stadsgewest Haaglanden (RandstadRail 3 en 4) is ook welkom. Informatie over de rijtuigen van de RandstadRail Erasmuslijn (metrolijn E) dient in het Rijtuigenforum geplaatst te worden.
User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10885
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Dienstregeling RandstadRail

Post by MichaBen » 10 Jan 2019, 20:05

Doe maar wat meer, perrons zijn 93 meter. In Londen hebben ze het overigens wel door hoe dit werkt, daar rekenen ze in de afstand tussen de eerste en laatste passagiersdeur. Dus op een perron van bijvoorbeeld 120 meter past daar een metro van 125 meter, doordat de voorste deuren niet direct achter de cabine zitten zoals hier. Scheelt als je het goed aanpakt ook weer een paar procent capaciteit, en minder drukte bij de voorste deuren doordat je daar ook twee kanten op kan.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1876
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Dienstregeling RandstadRail

Post by MetroRET » 10 Jan 2019, 20:07

Dat zie je toch ook met 4tjes 5300 die eigenlijk iets te lang zijn voor de perrons op lijn D.

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10885
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Dienstregeling RandstadRail

Post by MichaBen » 10 Jan 2019, 20:30

Nee dat zie ik niet, want de RET wil geen viertjes meer inzetten :evil:

Maar inderdaad, die zijn ook wat langer dan het perron ja, maar die rijtuigen zijn dan ook besteld toen de RET nog bestuurd werd door mensen met iets meer verstand van zaken. En Wilhelminaplein kreeg dan ook een perron van 123 meter, Tussenwater zelfs eentje van 130 meter. Alleen bij de Hoekse Lijn zijn de perrons tegen de 100 meter en de metro's slechts 85 meter.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1876
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Dienstregeling RandstadRail

Post by MetroRET » 10 Jan 2019, 20:40

Genoeg uitglijdmarge, zullen we maar zeggen...

Snap ook niet waarom er geen viertjes rijden op lijn D.
Volgens mij worden er nu slechts 51 van de 63 rijtuigen ingezet op lijn C+D, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Kan je gelijk de avondlengte op lijn D terugbrengen van de propvolle 43 meter naar een comfortabele 61 meter.

Post Reply