Modernisering overwegen

Alle meldingen van vastgelopen AHOB's, kapotte verkeerslichten of blauwe-lamprijders kan je hier posten. Tevens kan je hier storingen en bijzonderheden plaatsen betreffende de verkeerlichtinstallaties op de kruisingen Hoofdweg en President Rooseveltweg.
Post Reply
MarkNL
Lid

Modernisering overwegen

Post by MarkNL » 06 Apr 2019, 13:24

https://www.ad.nl/rotterdam/slagbomen-b ... ~a3ffb84f/

Is al bekend wanneer de overwegen in de wijken aangepast gaan worden? Heb tot nu toe nog geen werkzaamheden kunnen bespeuren.

Wally
Lid

Re: Modernisering overwegen

Post by Wally » 07 Apr 2019, 09:39

Het nieuwsbericht is van oktober 2018. Waarschijnlijk is ergens rond die tijd ook het besluit genomen voor aanpassing. Uitgaande van een Europese aanbesteding, gezien het genoemde bedrag, plus de benodigde voorbereidingstijd daarvoor kan ik me voorstellen dat de uitvoering pas later is.

Overigens wel een erg slecht artikel:
Bovengrondse metro-overgangen zijn op het regionale vervoersnet alleen nog te vinden in de Rotterdamse wijken Prinsenland, Oosterflank, Ommoord en Zevenkamp. Volgend jaar komt daar een aantal bij, zodra er voertuigen over de Hoekse Lijn naar Hoek van Holland gaan rijden. De voormalige treinverbinding tussen stad en strand heeft alleen maar gelijkvloerse spoorovergangen.
Randstadrail hoort ook bij het regionale net en kent ook gelijkvloerse overgangen.
En de Hoekse Lijn kent meerdere ongelijkvloerse kruisingen.

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 07 Apr 2019, 10:22

Er was in 2017 al een aanbesteding gestart hiervoor.

PAV
Lid

Post by PAV » 07 Apr 2019, 23:57

Wally wrote:
07 Apr 2019, 09:39
En de Hoekse Lijn kent meerdere ongelijkvloerse kruisingen.
Maar het artikel spreekt over "alleen maar gelijkvloerse spoorovergangen", niet over "alleen maar gelijkvloerse kruisingen". En ik moet het ze nageven dat dat klopt, om de simpele reden dat spoorwegovergangen per definitie gelijkvloers zijn. Hier is dus een sprake van een pleonasme. Blijft inderdaad een slecht geschreven artikel, waarin waarschijnlijk iets anders is opgeschreven dan bedoeld wordt. :mrgreen:
Kijk op PAV OV-web voor mijn foto's van het OV.

Post Reply