De Nederlandse spoorwegen

Voor alles wat je niet in bovenstaande metro-topics kwijt kunt. Plaats hier informatie over tram, trein metro of bus.
Post Reply
User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1301
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Mario90 » 04 Feb 2018, 21:06

PAV wrote:
03 Feb 2018, 22:26
Perron 1 wordt dus verbreed en spoor 2 komt aan het perron te liggen. Ben wel benieuwd of ze ook op alle borden en bewegwijzering straks spoor 2 gaan zetten of dan het virtueel gewoon spoor 1 blijft.
Ik gok dat het spoor 2 gaat worden, omdat het in de beveiliging al zo zou heten. Op Utrecht CS ontbreken ook bepaalde spoornummers die ooit zijn verdwenen en waarna de nummering niet is aangepast.

User avatar
Gideon
Lid
Posts: 205
Joined: 05 Aug 2011, 09:06
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Gideon » 11 Feb 2018, 16:40

Ik weet niet meer welke halte, maar daar was ook geen spoor 1
Met vriendelijke groet,

Gideon.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1900
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by MetroRET » 11 Feb 2018, 20:23

Arnhem.

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1301
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Mario90 » 12 Feb 2018, 12:21

In Gouda rijden de treinen ook vanaf 3, 5, 8, 10 en 11. En heb je wel de oude kopsporen 4 en 9 die niet meer gebruikt worden.

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1240
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by luka23 » 26 Feb 2018, 16:24

Ik zag gisteren een tweetje Spurt over het viaduct over de A20 Schiedam binnenrijden, wat deden die daar?
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10920
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by MichaBen » 26 Feb 2018, 17:34

Zo'n Arriva ding van de Westelijke Betuwelijn? Die gaan zo nu en dan naar Leidschendam voor onderhoud.

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1301
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Mario90 » 05 Oct 2018, 14:41

Ik zag net de SNG van CAF voorbijrijden tussen Eindhoven en Boxtel. Mooi dingetje wel!! Jammer alleen dat 'ie al een 'nieuw likje verf' heeft gekregen :(

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1301
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Mario90 » 22 Oct 2018, 23:20

Een interessante column over de IC (Niet Zo) Direct https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b66a8603/

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1301
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Mario90 » 30 Nov 2018, 04:41

De productie van de nieuwe ICNG ligt op schema: https://www.treinreiziger.nl/icng-is-vo ... -op-spoor/ (+foto's)

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1301
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Mario90 » 06 Jan 2019, 12:55

Het verbaast student Tim Sekac al een tijdje. Wie met de trein van Delft naar Zeeland reist, moet een enorme omweg maken. Volgens Sekac is het onnodig dat het openbaar vervoer ruim twee uur nodig heeft om de afstand te overbruggen.
(...)
"In de toekomst stopt de intercity vanaf Vlissingen alleen nog maar in Rotterdam, Schiphol en Amsterdam. Haarlem, Heemstede, Leiden, Den Haag, Delft, Schiedam en Dordrecht zijn dan hun rechtstreekse verbinding met Zeeland kwijt."

Complete verhaal + route-idee: https://www.ad.nl/delft/petitie-voor-ni ... ~a75ef467/

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10920
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by MichaBen » 06 Jan 2019, 15:33

Dit is toch wel de overtreffende trap van onzin. In de petitie wordt gevraagd om 60 miljard euro?!? Met zo'n insteek weet je toch vanaf het begin dat het direct in den prullenbak zal verdwijnen? En in het AD artikel worden een aantal totaal willekeurige dorpjes genoemd als potentiële stations, terwijl de grotere plaatsen op de route overgeslagen worden en ook het drukste station van Zeeland (dat is Goes) niet opgenomen is in de route. En ook echt nul kritische vragen van het AD, werken er nog wel journalisten bij die krant?

MarkNL
Lid
Posts: 105
Joined: 25 Feb 2012, 15:41
Location: Spijkenisse

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by MarkNL » 08 Jan 2019, 19:51

Die Tim Sekac opent allerlei petities voor allemaal hobbyprojectjes (herinnert u zich nog de petitie voor een metro naar Brielle?). Ik snap werkelijk niet waarom deze jongen keer op keer aandacht krijgt in de media. De petities trekken niet veel meer dan een paar honderd handtekeningen en de ideeen zijn zoals MichaBen zegt volkomen onrealistisch.

Simon
Lid
Posts: 4735
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Simon » 12 Feb 2019, 12:23

Geen treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Gouda door een aanrijding met een persoon, volgens ns.nl duurt het tot 13:00.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10920
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by MichaBen » 12 Feb 2019, 17:33

Was bij Capelle Schollevaar. Duurde inderdaad tot 13:00, maar de logistieke gevolgen zijn om 16:00 nog steeds merkbaar met treinen die normaal met 9 of 10 bakken rijden die nu met 3 of 4 bakken reden.

User avatar
Gideon
Lid
Posts: 205
Joined: 05 Aug 2011, 09:06
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Gideon » 14 Feb 2019, 21:03

MarkNL wrote:
08 Jan 2019, 19:51
Die Tim Sekac opent allerlei petities voor allemaal hobbyprojectjes (herinnert u zich nog de petitie voor een metro naar Brielle?). Ik snap werkelijk niet waarom deze jongen keer op keer aandacht krijgt in de media. De petities trekken niet veel meer dan een paar honderd handtekeningen en de ideeen zijn zoals MichaBen zegt volkomen onrealistisch.
Zo iets heb ik ook gehoord en keek gelijk naar de map als dat kon.
Al kon ik de nut er niet van in zien en zeker met de bussen die al goed werken
Met vriendelijke groet,

Gideon.

User avatar
willem
Lid
Posts: 17
Joined: 06 Feb 2019, 15:34

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by willem » 15 Feb 2019, 14:54

Feit is wel dat de IC naar Vlissingen nu niet erg snel is. Maar daar zijn goedkopere oplossingen voor.

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1301
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Mario90 » 15 Feb 2019, 20:14

De eerste ICNG is voor testen de fabriek uitgerold. Tekst en foto's: https://nieuws.ns.nl/eerste-intercity-n ... p-avontuur

User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1301
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by Mario90 » 14 Mar 2019, 19:41

Deutsche Bahn heeft een video-impressie van de nieuwe treinen die als eerste dienst gaan doen op de IC Amsterdam - Berlijn: https://youtu.be/QXJMq2y5ix4

User avatar
willem
Lid
Posts: 17
Joined: 06 Feb 2019, 15:34

Re: De Nederlandse spoorwegen

Post by willem » 14 Mar 2019, 20:19

Dat zijn Talgo-treinen, bekend uit Spanje.

Post Reply