R-Net

Post hier op/aanmerkingen over toekomstige uitbreidingen van het metronet
metroverslaafde
Lid

Re: R-Net

Post by metroverslaafde » 26 Jul 2014, 16:06

Spoor 10?! :oops:

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 26 Jul 2014, 16:07

Dat is de fout niet ;-)

Tom
Lid

Post by Tom » 26 Jul 2014, 16:07

Kwestie van een iets hogere sluitertijd denk ik, met een beetje DSLR is tegenwoordig al heel veel mogelijk, maar met een Galaxy S of iPhone camera krijg je ze er inderdaad vaak niet mooi op, dan kun je dingen als sluitertijd/iso e.d. niet aanpassen.

Het 'foutje' is de D, lijn D komt niet op perron 10.
Last edited by Tom on 26 Jul 2014, 16:10, edited 3 times in total.

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 26 Jul 2014, 16:08

Oke, dan licht het niet aan mij, heb idd een Galaxy S ;-)

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 26 Jul 2014, 17:40

Ik had trouwens ook met 1/40 sluitertijd al 3 pogingen nodig om het er goed op te krijgen, dus misschien dat je zelfs 1/30 moet gebruiken. Automatische instellingen van de camera moet je in ieder geval nooit gebruiken voor dit soort gevallen, ik heb 1 foto van de drim gemaakt met standaard sluitertijd en toen koos de camera voor 1/500 en was er één hele pixel zichtbaar. Een sluitertijd van 1/40 op een zonnige dag kan trouwens alleen als je andere compensaties toepast, anders is het zwaar overbelicht. In dit geval heb ik de foto in RAW formaat genomen en op de computer nog een overbelichtingscompensatie moeten toepassen. Kortom het vraagt het nodige handwerk, maar de camera hoeft op zich geen peperdure spiegelreflexcamera te zijn, de goedkoopste systeemcamera kan dit ook.

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 26 Jul 2014, 20:32

Maar een smartphone zeker niet ?

Paul
Lid

Post by Paul » 27 Jul 2014, 10:19

Tom wrote:Kwestie van een iets hogere sluitertijd denk ik, met een beetje DSLR is tegenwoordig al heel veel mogelijk, maar met een Galaxy S of iPhone camera krijg je ze er inderdaad vaak niet mooi op, dan kun je dingen als sluitertijd/iso e.d. niet aanpassen.

Het 'foutje' is de D, lijn D komt niet op perron 10.
Ik mag toch hopen dat iedere DSLR je de sluitertijd kan instellen, veel compact cameras kan het tegenwoordig al bij.
MetroRET wrote:Maar een smartphone zeker niet ?
Ik weet niet hoe het bij android is, maar met mijn iphone kan ik de sluitertijd instellen als ik me goed herinner.

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 27 Jul 2014, 11:28

Ik zou niet weten waar ik het dan zou moeten vinden (Ben er zeker niet thuis ;-) ).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

PAV
Lid

Post by PAV » 30 Jul 2014, 22:06

gamer wrote:Wordt rnet ook (misschien) toegepast bij tram en bus
Tristan wrote:Nee, die voldoen niet aan de eisen van R-Net (o.a. te lage gemiddelde snelheid). Voor tram is er wel even sprake van geweest voor enkele lijnen, maar dit is niet doorgegaan.
Ik zou zeggen dat het TramPlus-concept veel overeenkomsten vertoon met R-net, wat betreft hogere gemiddelde snelheid, kwaliteit en toegankelijkeid. Het was dus niet gek geweest om TramPlus-lijnen onder R-net te plaatsen.
Tristan wrote:RandstadRail blijft gehandhaafd, R-Net heeft geen invloed daarop.
Gisteren zag ik vanuit de HTM-RandstadRail dat alle RandstadRail-stations van Den Haag Centraal t/m Leidschenveen in ieder geval wel voorzien zijn van R-net-bestickering. Ik zou het zou raar vinden om op dezelfde lijn beide merknamen in stand te houden. Ik had ook begrepen dat de RandstadRail-lijnen van de HTM op termijn ook R-net moeten worden en geen RandstadRail meer zullen heten. Op de website van OV-bureau Randstad zag ik zelfs een voorbeeld van een HTM-RegioCitadis staan in R-net-kleuren in een van de eerste versies van de huisstijlhandboeken. In wezen is het ook niet zo ingewikkeld om R-net op de E-lijn in te voeren en de merknaam RandstadRail erop af te schaffen: deurtjes (en dakrand) rood i.p.v. blauw en RandstadRail-logo vervangen door R-net-logo en klaar is Kees. De rest is immers al gebeurd. Zelfs de stoelen in de RSG3 sluiten al aan bij de rode R-net-huisstijl, dit in tegenstelling tot het materieel dat de RET nu reviseert met groene stoelen en rode deuren. Het staat nu overigens wel grappig, dat blauw op de HTM-perrons en het blauw en rood op de RET-perrons. Maar R-net is (op deze manier) vooralsnog inderdaad vooral oude wijn in nieuwe zakken, zoals Simon eerder aanhaalde.
Kijk op PAV OV-web voor mijn foto's van het OV.

voorburg
Lid

Post by voorburg » 15 Aug 2014, 13:54

Sterker nog bij de HTM is de eerste R-Net tram al binnen en rijdt deze zijn test rondjes over het remise terrein
http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm#2014238

Roland
Lid

Post by Roland » 15 Aug 2014, 14:49

Ik ben gisteren een rondje meegereden en in de Avenio is weinig van R-Net te merken. De stoelen zijn paars en er zitten gewoon HTM-stijl stickers in. De R-Net gestapo heeft blijkbaar nog niets over het interieur van voertuigen gezegd :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
r e t m e t r o . n l => r d a m o v . n l

Mario90
Lid

Post by Mario90 » 15 Aug 2014, 17:10

Het ziet er wel uit als een echt toffe tram! :)

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 15 Aug 2014, 17:12

Alleen vreemd, dat hij in de lengte niet symmetrisch is, oftewel de deuren en zitplaatsen zitten aan de linkerkant mogelijk op een andere plek dan rechts.

Palance
Lid

Post by Palance » 15 Aug 2014, 18:28

Tom wrote:Het 'foutje' is de D, lijn D komt niet op perron 10.
De doorgang van het parkeerdek Slinge naar het perron richting het centrum heeft nu ook R-Net stickers bij de DRIM die daar hangt net na de poortjes. Alleen zijn ze daar lijn E vergeten, er staat dus alleen lijn D.
Erwin

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 15 Aug 2014, 21:11

Voorheen stond hier nog 'Erasmuslijn' dus dit bordje loopt een beetje achter ;-)

Wally
Lid

Post by Wally » 16 Aug 2014, 11:52

MetroRET wrote:Alleen vreemd, dat hij in de lengte niet symmetrisch is, oftewel de deuren en zitplaatsen zitten aan de linkerkant mogelijk op een andere plek dan rechts.
Dit heeft volgens mij te maken met de wens dat de rolstoelplaats direct tegenover een deur is gepositioneerd. Dat maak ik althans op uit de plattegrond van deze trams.
http://www.haagsetrams.com/avenio/mater ... linfo.html

Bommetje
Lid

Post by Bommetje » 18 Aug 2014, 14:34

Op het Centraal Station zijn de DRIMS rood bestickerd, behalve die voor het middelste spoor op het Noordelijke platform.
(\__/)<br>(='.'=)<br>(")_(")<br>Bunny is weer een stap dichterbij

JMetro
Lid

Post by JMetro » 18 Aug 2014, 14:48

Roland wrote:Ik ben gisteren een rondje meegereden en in de Avenio is weinig van R-Net te merken. De stoelen zijn paars en er zitten gewoon HTM-stijl stickers in. De R-Net gestapo heeft blijkbaar nog niets over het interieur van voertuigen gezegd :)
Paarse stoelen zijn onderdeel van de R-Net stijl. Kijk maar naar de bussen van EBS.

PAV
Lid

Post by PAV » 18 Aug 2014, 22:37

JMetro wrote:
Roland wrote:Ik ben gisteren een rondje meegereden en in de Avenio is weinig van R-Net te merken. De stoelen zijn paars en er zitten gewoon HTM-stijl stickers in. De R-Net gestapo heeft blijkbaar nog niets over het interieur van voertuigen gezegd :)
Paarse stoelen zijn onderdeel van de R-Net stijl. Kijk maar naar de bussen van EBS.
En die van de (voormalige) Zuidtangent hebben ook diezelfde kleuren en dat is de huisstijl waar de hele R-net-huisstijl op is gebaseerd. Al zouden rode stoelen zoals in de RSG3 niet misstaan bij R-net.
Kijk op PAV OV-web voor mijn foto's van het OV.

JMetro
Lid

Post by JMetro » 19 Aug 2014, 01:53

Nee, die hebben grijze stoelen met het oude Zuidtangent logo.

voorburg
Lid

Post by voorburg » 25 Aug 2014, 15:43

Volgens mij zag ik afgelopen zaterdag een metrostel op Schiedam centrum staan met R-Net bestikkering aan de buitenkant.
Als ik het goed zag vanuit de trein (en onthouden heb) dan was dat de 5336.

De kleurstelling aan de buitenkant was niet de R-Net kleurstelling maar de normale RET kleurstelling.

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 29 Nov 2014, 14:32

De treinen van het R-Net Gouda-Alphen (wat in plaats van de eerder geflopte RijnGouweLijn komt) krijgen wel een volledige R-Net kleurstelling en niet zoals bij de RET een nep R-Net kleurstelling:
http://www.ovmagazine.nl/2014/11/nsabel ... voor-2002/

Post Reply