Eigen metro uitbreidingen

Post hier op/aanmerkingen over toekomstige uitbreidingen van het metronet
Post Reply
Mario90
Lid

Re: Eigen metro uitbreidingen

Post by Mario90 » 12 Apr 2018, 22:27

Ik las net dit artikel om de metro flink uit te breiden richting Voorne Putten: https://www.grootnissewaard.nl/nieuws/a ... kken?redir

luka23
Lid

Post by luka23 » 13 Apr 2018, 01:16

Lijn D als sneltram? Lijkt me geen goed plan....
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

senjer
Lid

Post by senjer » 13 Apr 2018, 10:00

Ik vind dit soort plannen altijd leuk bedacht maar over de haalbaarheid wordt weer totaal niet nagedacht.

Een spoorlijn aanleggen in Nederland kost ongeveer 40 miljoen per kilometer. Het eerste plan zou dus op ongeveer 1,5 miljard uitkomen. Kijk je dan naar het aantal inwoners in de dorpen langs die lijn kost dat dus meer dan 65.000 euro per inwoner zijn. En de Maasvlakte hoef je al helemaal niet aan te beginnen, het is niet voor niets dat de meeste bedrijventerreinen enkel bediend worden door een spitsbus. Ga je dan ook nog vrolijk meer dan 1 nieuwe lijn aanleggen kun je het financieel helemaal niet meer rendabel krijgen. En ook het geluid wat er toch al schijnt te zijn is een slecht excuus, zo zijn er alleen al andere geluidsnormen voor keersporen dan voor doorgaande spoorlijnen.

Dus als je zo graag wil investeren in een OV-Verbinding naar Voorne-Putten zorg dan voor een goede HOV-busverbinding die regelmatig rijdt, maar voor zover ik wel eens begrepen heb vanuit een gemeente is het gebied zijn die plannen al eerder afgeschoten omdat men bang was dat het aantal reizigers te laag zou zijn voor een hogere frequentie.

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 13 Apr 2018, 16:39

Ik ben halverwege het lezen afgehaakt, wat een onzin, maar liefst drie nieuwe metrolijnen voor dunbevolkt gebied?. Ik zou eerder pleiten voor een goede OV verbinding via de aan te leggen Blankenburgtunnel, dat is qua reistijd ook een stuk sneller naar mijn idee dan aansluiten op De Akkers of Pernis, vanaf Vlaardingen West ben je straks in circa 19 minuten bij Beurs, vanaf De Akkers is dat een half uur. Een aparte HOV tunnelbuis zou het mooiste zijn, helemaal als deze metro-ready is (tunnelbuis waarvan profiel, hellingen en boogstralen geschikt is voor een metro) zodat er in het begin een bus doorheen kan maar het in de toekomst omgebouwd kan worden tot volwaardige metro.

CB-e-bike-ov
Lid

Post by CB-e-bike-ov » 28 Jul 2019, 01:32

Niet direct een metrouitbreiding, wel een HOV/Rnet uitbreiding.

Als straks snelweg 24 gereed is met de Blankenburgverbinding.
Vanaf Maassluis een Rnet buslijn laten rijden door de Blankenburgtunnel > Rozenburg > Botlek > via de Botlekbrug > Hoogvliet Gadering > Hoogvliet Metro.

Op deze manier is vanaf Hoogvliet de Botlek en Rozenburg beter bereikbaar en geef je Rozenburg dat bij Rotterdam hoort een snelle verbinding met het dichtstbijzijnde metrostation.
Dat is Spijkenisse niet heb opgenomen in deze fictieve lijn is omdat Spijkenisse al reeds bediend wordt.
De reden dat ik deze fictieve lijn via de Gadering zou laten lopen en niet over de Aveling is ten eerst wegens de drukte rondom de Spijkenisserbrug en ten tweede omdat de Gadering momenteel nog niet bediend wordt.

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 20 Oct 2019, 18:05

Waarom Maassluis? Die snelweg sluit aan bij Vlaardingen, je bent lijkt mij veel sneller op station Vlaardingen West en vanaf daar rijdt de metro ook nog eens frequenter in de spits.

willem
Lid

Post by willem » 26 Oct 2019, 21:27

Of door naar Schiedam Centrum. Dan heeft Rozenburg een directe verbinding met een treinstation.
Je kunt zo een lijn Brielle-Rozenburg-Schiedam maken en lijn 106 inkorten tot Brielle.

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 26 Oct 2019, 21:32

Iets wat al per december gaat gebeuren.

metro5201
Lid

Post by metro5201 » 06 Nov 2019, 13:42

Lijn 105 rijdt dan door naar Hellevoetsluis (met frequentie van lijn 106 vanaf Rozenburg, Eikenlaan) en Lijn 106 rijdt van Spijkenisse - Hellevoetsluis (soort ringlijn). Lijn 102 rijdt alleen in de spits om het half uur.

Post Reply