DRIM Metrolijn E

Dynamische Reizigersinformatie Metro: de displays op de stations die de wachttijd aangeven voor reizigers. Plaats hier op- en aanmerkingen over de displays.
Post Reply
Mario90
Lid

DRIM Metrolijn E

Post by Mario90 » 18 Feb 2011, 18:50

De borden op Metrolijn E (volgens mij zijn dat geen échte DRIM's zoals verder in Rotterdam, meen ik ooit te hebben gelezen), geven met zeer grote regelmaat "--" als wachttijd aan en geen échte wachttijd. Ik maak dagelijks mee dat dit onwijs veel irritaties opwekt bij reizigers, omdat niemand weet waar hij/zij aan toe is... Heeft iemand een verklaring waarom die borden "--" aangeven? Overigens geeft Rotterdam Centraal de dienstregeling-tijd aan, afgelopen week was er 's morgens vertraging maar volgens de DRIM aldaar, reed alles 'gewoon' op tijd.

yacine
Lid

Re: DRIM Metrolijn E

Post by yacine » 18 Feb 2011, 19:27

Sinds de nieuwe update is "Vertraagd" vervangen voor "---"

Snakey
Lid

Post by Snakey » 25 Apr 2011, 09:16

yacine wrote:Sinds de nieuwe update is "Vertraagd" vervangen voor "---"
met als gevolg dat de gemiddelde reiziger - voor al de onervaren - dènken dat hij überhaupt niet meer komt - er staat immers een streepje - en moet vertrouwen op de ervaren reizigers om ze gerust te stellen.

slechte informatievoorziening, slechte update.

Wally
Lid

Post by Wally » 25 Apr 2011, 11:50

Eens, de streepjes maken het er niet duidelijk op.

Tom
Lid

Post by Tom » 25 Apr 2011, 22:55

Ben ik het mee oneens. Die streepjes maken het in mijn ogen juist een stuk duidelijker. De bestemming van die trein is namelijk altijd in beeld. Als je, met het vroeger scrollen tussen de bestemmen en "vertraagd" net op het verkeerde moment naar de drim keek, moest je een tijdje wachten voordat de bestemming weer voor draaide. Nu kan je in één opslag zien wat de bestemming is en dat de metro een vertraging heeft.

Bekende reizigers zullen ook niet denken dat de metro niet meer komt. De metro rijd best wel vrij regelmatig te laat (enkele minuten), dus de meeste mensen weten wel wat die streepjes betekenen.

Mario90
Lid

Post by Mario90 » 26 Apr 2011, 17:02

Juich niet te hard... op Metrolijn E staan er bijna altijd 1 of 2 regels met "--" en dan daaronder een tijd >15 of >30 minuten. Je moet voor de lol eens kijken hoe vaak mensen dan bellen dat ze kwartier tot half uur later zijn...

Wally
Lid

Post by Wally » 26 Apr 2011, 20:04

@Tom: ook voor niet bekende reizigers moet het duidelijk zijn. Anders zou je ook geen bewegwijzering meer nodig hebben, want 'bekende reizigers weten de weg wel'.

Een paar liggende streepjes is onduidelijk wat dat betekend, en is ook geen (inter)nationaal erkende en herkende manier om vertragingen aan te duiden.

Als oplossing zou je op 1 regel de bestemming links kunnen uitlijnen en 'vertraagd' rechts uitlijnen, waarbij je zonodig de bestemming horizontaal laat scrollen indien het er niet helemaal op de regel past.

Wat is overigens de achterliggende technische reden dat men die streepjes (en voorheen 'vertraagd') toont en niet het aantal afgebeelde minuten toe laat nemen met de van toepassing zijnde vertraging?

Snakey
Lid

Post by Snakey » 26 Apr 2011, 23:01

Mario90 wrote:Juich niet te hard... op Metrolijn E staan er bijna altijd 1 of 2 regels met "--" en dan daaronder een tijd >15 of >30 minuten. Je moet voor de lol eens kijken hoe vaak mensen dan bellen dat ze kwartier tot half uur later zijn...
er staat geen tijd dùs hij rijdt niet denken die mensen dan.

voorburg
Lid

Post by voorburg » 28 Apr 2011, 13:40

Snakey wrote:
Mario90 wrote:Juich niet te hard... op Metrolijn E staan er bijna altijd 1 of 2 regels met "--" en dan daaronder een tijd >15 of >30 minuten. Je moet voor de lol eens kijken hoe vaak mensen dan bellen dat ze kwartier tot half uur later zijn...
er staat geen tijd dùs hij rijdt niet denken die mensen dan.
Klopt dat denk ik dus ook als ik sta te wachten.

en dat lijkt mij ook logisch. De E lijn rijdt dusdanig vaak met vertraging dat er altijd wel weer een dienst uitvalt of 15 minuten opschuift.

Calandlijn
Lid

Post by Calandlijn » 13 Jul 2012, 14:42

Dienst 733 ri. RCS werd niet op de DRIM's weergegeven. De eerstvolgende dienst zou een kwartier later komen, alsof dienst 733 net weg was.

Post Reply