glad perron

Dynamische Reizigersinformatie Metro: de displays op de stations die de wachttijd aangeven voor reizigers. Plaats hier op- en aanmerkingen over de displays.
Post Reply
User avatar
Neusmans
Lid
Posts: 21
Joined: 20 Mar 2008, 15:50

Post by Neusmans » 21 Mar 2008, 18:24

de drims zeggen dat de bovengrondse perrons glad kunnen zijn leuk hoor
steekt zijn neus overal in

User avatar
Rik
Lid
Posts: 4275
Joined: 09 Nov 2003, 14:17
Location: Spijkenisse
Contact:

Post by Rik » 21 Mar 2008, 19:32

Moet de RET erop zetten, omdat er in het verleden wel eens is geclaimd omdat een reiziger onderuit ging op een glad perron waar dat niet aangegeven stond.
We geven de metro kleur!

User avatar
Jesse
Lid
Posts: 2240
Joined: 12 Feb 2005, 16:54
Location: Capelle a/d IJssel

Post by Jesse » 21 Mar 2008, 19:36

En je kan beter iets te veel informatie geven, dan te weinig ;)

User avatar
pukulan10jurus
Lid
Posts: 24
Joined: 16 Jul 2007, 21:09
Location: Arnhem

Post by pukulan10jurus » 24 Mar 2008, 04:52

t begint amerika wel te lijken
Grtz Steve

User avatar
michael
Lid
Posts: 484
Joined: 11 Sep 2005, 17:02
Location: Capelle a/d IJssel

Post by michael » 24 Mar 2008, 15:04

zo gek zijn we hier ook weer in Nederland. :lol: (hoop ik)
vervoers bedrijf RET wie reist er niet mee.

Simon
Lid
Posts: 4739
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Post by Simon » 24 Mar 2008, 15:26

Dat verschijnsel noemt men claimcultuur en komt inderdaad vooral uit de Verenigde Staten. Waar men voorheen gezond verstand gebruikte (de straten zijn op sommige plekken glad, dus de metroperrons zullen dat ook wel zijn), is dat vervangen door het idee dat men van te voren gewaarschuwd moet worden voor een gevaarlijke situatie. Er is in het verleden een claim geweest, waarbij de RET (blijkbaar) schade moest vergoeden, omdat de RET niet had vermeld dat de perrons glad kunnen zijn. Nu is de RET in de toekomst ingedekt tegen vergelijkbare gevallen, doordat ze van te voren vermelden dat de perrons glad kunnen zijn. Ofwel, men is van te voren gewaarschuwd. Mocht men alsnog onderuit gaan en letsel of schade oplopen of erger door een glad perron, dan kan de RET daar niet meer voor aansprakelijk worden gesteld omdat ze ervoor hebben gewaarschuwd. Wil men zich helemaal in de toekomst indekken, dan is het wellicht verstandig om het ook (met geluid) om te roepen, zodat blinden en slechtzienden in de toekomst ook niet meer kunnen claimen als ze letsel of schade oplopen door gladheid.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
pukulan10jurus
Lid
Posts: 24
Joined: 16 Jul 2007, 21:09
Location: Arnhem

Post by pukulan10jurus » 24 Mar 2008, 16:23

achjaah, dalijk gaan ze ook nog claimen dat ze schade hebben opgelopen door niet goed werkende DRIM's ofzo, maarja. Ik snap het ook wel, als ze het niet doen, en er gebeurt iets, zijn ze best wel het haasje.
Grtz Steve

nemepro
Lid
Posts: 1817
Joined: 12 Oct 2003, 13:43
Location: Spijkenisse
Contact:

Post by nemepro » 24 Mar 2008, 17:39

weet niet of het aan het weer ligt maar voor dat de perron's kunnen glad worden zin staat op de Calandlijn ook dat er een storing is en er geen metroinfo gegeven kan worden op de drim's
Openbaar Vervoer In Spijkenisse Is Terug: http://go.to/openbaarvervoerinspijkenisse

Post Reply