Nieuw

Dynamische Reizigersinformatie Metro: de displays op de stations die de wachttijd aangeven voor reizigers. Plaats hier op- en aanmerkingen over de displays.
Post Reply
Subway
Lid

Post by Subway » 08 Sep 2006, 11:12

Op eindstations worden de achterop kerende 'Niet Instappen' treinen meteen op het goede perron aangegeven. Op De Akkers bijvoorbeeld direct op sp2, ipv op sp1 met een 'vertrekt van sp2' tekst.

'Niet Instappen' komt alleen op het display als het de eerstvolgende metro betreft. Hierdoor staan er nu bijvoorbeeld op Schiedam sp1 2 of 3 echte bestemmingen terwijl er eerst vaak maar 1 stond tussen twee regels met 'Niet Instappen'.
Recombination, then ViaCom Safeway

Joachim
Lid

Post by Joachim » 08 Sep 2006, 12:52

Worden in de toekomst buitendienstwagens die volgens DR rijden ook nog gemeld op de DRIM? Er is een tijdje een proef geweest alleen toen vielen er "gaten" in de regels.
/ Rotterdam moet schoon, heel en veilig. Waarom? Daarom! / De OV-chipkaart is de enige kaart in de metro / Daar neem je je hoed voor af, voor de metro van Rotterdam / In Rotterdam, dáár gaat het goed! / Retmetro.nl op Youtube /

jasper88
Lid

Post by jasper88 » 08 Sep 2006, 13:38

Gaan we weer het zelfde krijg :angry:
Dat is zwaar irritant al helemaal op Schiedam. Als je dan binnen komt rijden gaan ze allemaal staan. Was net blij dat de meeste mensen nu begrijpen dat Niet Instappen ook niet instappen betekend.
Dit was zoals Joachim zij ook al eens gedaan, maar dat beviel slecht.
In plaats dat ze telkens die drim wijzigen kunnen ze beter onderhoud doen aan het materieel. Nu heb je vaak in min 1 dat de regel half blijft staan van het spoor van de treinlengte.
Als ik mijn handtekening geef, krijg ik die van jou dan ook??

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 08 Sep 2006, 14:06

Een buiten dienst metro pas melden als deze de perronsectie inkomt is een beetje laat, dan denkt iedereen dat de dienstwagen vroeg is. Maar zover ik begrijp is dit ook niet de bedoeling, als de eerstvolgende metro buiten dienst is wordt deze wel wel vermeld. Zo krijg je op schiedam bijvoorbeeld dit:

Code: Select all

Niet Instappen    3min
Spijkenisse       9min
Spijkenisse       19min
ipv

Niet Instappen    3min
Niet Instappen    6min
Spijkenisse       9min
Het zou eigenlijk ook makkelijk zijn als alle bestemmingen minimaal 1 keer genoemd worden. Als er een vertraagde metro naar Schiedam tussen zit krijg je bijv dit:

Schiedam Centrum  2min
Schiedam Centrum  4min
Schiedam Centrum  6min
De gemiddelde reizigers heeft niet zo veel interesse voor de 2e en 3e metro naar Schiedam, maar wil wel weten wanneer Spijkenisse komt. Dan zou het handiger zijn als Spijkenisse (met bijv 9min) getoond wordt ipv de 3e schiedam.
Nu weet je dus helemaal niet wanneer Spijkenisse komt tot de eerste metro naar Schiedam weg is. Als je er dan pas achter komt dat deze 9 minuten vertraging heeft had je al lang de Erasmuslijn gepakt bijv.

Joachim
Lid

Post by Joachim » 08 Sep 2006, 15:00

Zo vaak komt het niet voor dat er drie maal Schiedam onder elkaar staat...
/ Rotterdam moet schoon, heel en veilig. Waarom? Daarom! / De OV-chipkaart is de enige kaart in de metro / Daar neem je je hoed voor af, voor de metro van Rotterdam / In Rotterdam, dáár gaat het goed! / Retmetro.nl op Youtube /

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 08 Sep 2006, 15:10

Ik zie het vaak genoeg dat de drim vol Schiedam staat :) In de ochtend komt het zelfs volgens de dienstregeling voor dat er 4 SDC treinen na elkaar komen en daarna pas Spijkenisse.

Joachim
Lid

Post by Joachim » 08 Sep 2006, 15:26

Ok, ik heb niks gezegd ;)

metro5201
Lid

Post by metro5201 » 08 Sep 2006, 15:37

Misschien lijkt het dan onduidelijk voor mensen die "mogelijk" niet snappen, maar dan alleen willen weten wanneer de metro richting Spijkenisse rijden.

Ik zat misschien de denken om het zo te doen. Gewoon het 1e drim regel alleen Spijkenisse en het andere 2 naar schiedam Centrum en het informatie.

Spijkenisse 9min
Schiedam Centrum 2min
Schiedam Centrum 4min

Jeff
Lid

Post by Jeff » 08 Sep 2006, 16:20

Nee dat lijkt me toch niet handig :P Is een beetje verwarrend hè, als de eerste metro pas als 2e aan staat gegeven ;)

Illegal_Alien
Lid

Post by Illegal_Alien » 08 Sep 2006, 16:29

Gewoon eerste 2 regels voor de aankomst en de 3e als lichtkrant, die 3e is toch meestal overbodig :)

En dan inderdaad de meerdere richtingen aangeven dus dan niet die Schiedam C 2 keer maar inderdaad;

Schiedam Centrum Vertraagd
Spijkenisse 6Min
-- Geen reizigersinformatie ---
<b>---|| RandStadBom(metje) ||---</b>

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 08 Sep 2006, 16:32

Illegal_Alien wrote: die 3e is toch meestal overbodig :)
ik heb toch graag Nesselande, Ommoord en Capelle alle drie erop :)

Subway
Lid

Post by Subway » 08 Sep 2006, 17:12

Joachim wrote:Worden in de toekomst buitendienstwagens die volgens DR rijden ook nog gemeld op de DRIM? Er is een tijdje een proef geweest alleen toen vielen er "gaten" in de regels.
Dit is zeg maar de verbeterde variant er van :) De gaten worden nu netjes opgevuld met echte bestemmingen.

Nadeel van deze oplossing is dat als dit de waarheid is:

Schiedam 1min
Niet instappen 2min
Niet instappen 3min
Spijkenisse 5min
Schiedam 8min
Spijkenisse 12min

Dit getoond wordt:

Schiedam 1min
Spijkenisse 5min
Schiedam 8min

Dan na vertrek van de Schiedam wagen:

Niet Instappen 2min
Spijkenisse 4min
Schiedam 7min

Na vertrek van de 1e NI:

Niet Instappen 2min
Spijkenisse 3min
Schiedam 6min

En na vertrek van de 2e NI:

Spijkenisse 2min
Schiedam 5min
Spijkenisse 9min

Er lijken dus 2 Niet Instappen treinen uit het niets te komen.

Voordeel is dat je wel van meer treinen waar je wel in mag stappen weet hoe laat ze komen. :)

Subway
Lid

Post by Subway » 08 Sep 2006, 17:16

MichaBen wrote: Nu weet je dus helemaal niet wanneer Spijkenisse komt tot de eerste metro naar Schiedam weg is. Als je er dan pas achter komt dat deze 9 minuten vertraging heeft had je al lang de Erasmuslijn gepakt bijv.
Dit speelt vooral op Schiedam sp1, waar meestal alleen Niet Instappen en Spijkenisse als bestemmingen staan. Meestal stond er 2x Niet Instappen en 1x Spijkenisse, nu staat er hooguit 1x Niet Instappen.

Illegal_Alien
Lid

Post by Illegal_Alien » 08 Sep 2006, 17:21

MichaBen wrote: ik heb toch graag Nesselande, Ommoord en Capelle alle drie erop :)
Ja ok op dat lijntje is het handig; maar bijvoorbeeld hier op Hoogvliet of b.v. Portugaal zie je 3x Spijkcity staan; beetje overkill :P
<b>---|| RandStadBom(metje) ||---</b>

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 08 Sep 2006, 17:32

Subway wrote: Dit speelt vooral op Schiedam sp1, waar meestal alleen Niet Instappen en Spijkenisse als bestemmingen staan. Meestal stond er 2x Niet Instappen en 1x Spijkenisse, nu staat er hooguit 1x Niet Instappen.
Ik was woensdag op DZT, toen stond er:

Schiedam Centrum  2min
Schiedam Centrum  6min
Schiedam Centrum 12min
Eigenlijk zou Spijkenisse er met 9 minuten na moeten komen, maar die had vertraging. Maar je kan niet zien hoe veel vertraging. Het enige wat je ziet is dat het nog minimaal 12 minuten duurt, maar dat kunnen er ook 19 zijn als de metro helemaal is uitgevallen.

Mensen naar Spijkenisse moeten dus wachten tot de eerste Schiedam metro weg is om te zien hoe groot de vetraging is, in geval van dat de metro is uitgevallen moeten ze nog langer wachten tot de volgende er op komt. Het aantal mensen dat wil weten hoe lang het nog duurt voor de metro naar Spijkenisse is wat groter dan het aantal mensen dat wil weten wanneer de derde metro naar Schiedam gaat.

Subway
Lid

Post by Subway » 08 Sep 2006, 19:06

MichaBen wrote: Ik was woensdag op DZT, toen stond er:
Ah okay, ongeacht de Niet Instappen teksten. Dat klopt.

Bij TramPlus wordt het op de andere manier gedaan. Op de 2 regelige displays wordt op de bovenste regel het eerste volgende vertrek getoond, op de onderste regel alterneren de eerste vertrekken van de lijnen die niet op de bovenste regel staan.

(wordt hier en daar wel van afgeweken)

jasper88
Lid

Post by jasper88 » 09 Sep 2006, 19:21

Ik heb nu al weer problemen.
Nu kwam ik gister op schiedam met daar als eindbestemming en raad eens ik had weer 3 domme mensen die niet kijken op de metro en er zo in liepen. Ze dachten dat ik naar spijk ging omdat toen ze op het perron stonden was aangegeven dat de volgende metro naar spijkenisse zou gaan.
Als ik mijn handtekening geef, krijg ik die van jou dan ook??

Rik
Lid

Post by Rik » 10 Sep 2006, 21:49

Ik weet niet of het volgende er ook mee te maken heeft:

Vanmorgen (zondagochtend) werden nergens in Spijkenisse en Hoogvliet de metro's van de Calandlijn richting Capelle weergegeven. Het was gewoon net alsof hij niet reed. Pas op de DRIM van Tussenwater waren de metro's aangegeven (reden gewoon vrij frequent)
We geven de metro kleur!

Post Reply