Knipperende 0

Dynamische Reizigersinformatie Metro: de displays op de stations die de wachttijd aangeven voor reizigers. Plaats hier op- en aanmerkingen over de displays.
Wally
Lid

Re: Knipperende 0

Post by Wally » 18 Jul 2019, 22:21

De melding op de DRIM's was blijkbaar niet goed afgestemd met de website, want de betreffende info stond pas later online.
https://www.ret.nl/home/sociale-media/b ... ijden.html

In de praktijk komt het er op neer dat '1 min' nog zichtbaar is als de metro aan het perron staat. Waar je vroeg de knipperende nul al zag terwijl de metro nog aan kwam rijden, is het nu min of meer alleen zichtbaar tijdens het in- en uitstappen.

Wat me ook opviel is dat de DRIM's met 1 regel, in ieder geval op Beurs in de corridors, nu meer rekening houden met de benodigde looptijd zodat de getoonde metro altijd in normaal wandeltempo te halen is. Het nadeel is wel dat de metro die bijna aan het perron staat en met een klein sprintje nog te halen is, niet meer getoond wordt.

metro5201
Lid

Post by metro5201 » 19 Jul 2019, 08:57

Bij Slinge - met name richting Spijkenisse - kwam de metro al binnen als beneden op de bord op 1 minuut staat (voor het update).
Gisteren viel mij al op dat de metro al binnen kwam, terwijl beneden op het bord dat de metro over 2 minuten zal komen.

Wally
Lid

Post by Wally » 19 Jul 2019, 14:23

Bij Slinge lijkt er dan een configuratiefout in te zitten, of was het wellicht al voor de daarop volgende metro?

willem
Lid

Post by willem » 20 Jul 2019, 13:30

Wel vraag ik me af of de gemiddelde reiziger dit verschil opvalt.

Post Reply