Project metrobaan vernieuwing Waalhaven-Tussenwater

Plaats hier op- en aanmerking over de baan en infrastructuur (let op, geen AHOB-, OV-chipkaart-, DRIM- en stationskwesties, daar is een apart forum voor).
MetroRET
Lid

Project metrobaan vernieuwing Waalhaven-Tussenwater

Post by MetroRET » 13 Feb 2014, 13:12

https://twitter.com/pgpeters/status/433 ... 32/photo/1

Betekent dit Lijn A/B naar De Akkers of mogelijk enkelspoorbedrijf komende zomer ?

crosby
Lid

Re: Project metrobaan vernieuwing Waalhaven-Tussenwater

Post by crosby » 13 Feb 2014, 20:01

MetroRET wrote:https://twitter.com/pgpeters/status/433 ... 32/photo/1

Betekent dit Lijn A/B naar De Akkers of mogelijk enkelspoorbedrijf komende zomer ?
Geen enkel spoor; gehele baan tussen SLG en TSW gaat er zes weken uit!

http://www.rijnmond.nl/nieuws/13-02-201 ... weken-plat
Heel de dag met treintjes spelen ...............
en er ook nog voor betaald worden!

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 09 Apr 2014, 06:54

@Jmstro

Is er al meer bekend over een gewijzigd metronet (Lijn A/B naar AKS) aanstaande zomervakantie of valt hier nog niks over te zeggen ?

donny2290
Lid

Post by donny2290 » 13 May 2014, 11:52

MetroRET wrote:@Jmstro

Is er al meer bekend over een gewijzigd metronet (Lijn A/B naar AKS) aanstaande zomervakantie of valt hier nog niks over te zeggen ?
Ik neem aan dat zeker tijdens de spits de lijnen A en B doorrijden naar Spijkenisse. Zo ontstaat er een 5 min dienst naar Spijk. De D lijn rijdt tijdens de zomer 8x per uur naar De Akkers (spits).

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 13 May 2014, 12:08

Ik denk zelf dat we dit ongeveer kunnen gaan verwachten :

https://www.dropbox.com/sh/jvkxzuypbx5n ... IXDqFWHDDa

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 17 May 2014, 10:27

De weekenddienstregeling zoals deze in de reisplanner staat:
http://temp.bemined.nl/SLG_TSW.ods

De weekdienst staat nog niet online. De lijnen A, D en E heb ik niet opgenomen, lijn A en E zijn in het weekend ongewijzigd zover ik kon zien, lijn D is ongewijzigd op het opheffen van Slinge - De Akkers na, maar dit heeft weinig invloed op de dienstregelingen, reguliere ritten naar De Akkers worden op Singe spoor 2 buiten dienst genomen en rijden via het keerspoor om naar spoor 1, tijden veranderen niet. Reguliere kerende metro's keren op spoor 3.

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 17 May 2014, 10:51

MichaBen wrote:De weekenddienstregeling zoals deze in de reisplanner staat:
http://temp.bemined.nl/SLG_TSW.ods

De weekdienst staat nog niet online. De lijnen A, D en E heb ik niet opgenomen, lijn A en E zijn in het weekend ongewijzigd zover ik kon zien, lijn D is ongewijzigd op het opheffen van Slinge - De Akkers na, maar dit heeft weinig invloed op de dienstregelingen, reguliere ritten naar De Akkers worden op Singe spoor 2 buiten dienst genomen en rijden via het keerspoor om naar spoor 1, tijden veranderen niet. Reguliere kerende metro's keren op spoor 3.
Heb je dit toevallig ook in een .xls(x)-file, zodat ik hem ook gewoon in MS Office kan openen ??

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 17 May 2014, 12:12

Ik heb hier geen MS Office, maar als het goed is zou Excel ook .ods moeten ondersteunen, volgens wikipedia vanaf versie 2007 (met de laatste updates)

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 17 May 2014, 12:31

MichaBen wrote:Ik heb hier geen MS Office, maar als het goed is zou Excel ook .ods moeten ondersteunen, volgens wikipedia vanaf versie 2007 (met de laatste updates)
Ja, ik zie het, maar komt een beetje "beschadigd" over....
Tijden en Stations kan ik wel lezen, maar zonder opmaak....

Mag ik vragen waar je deze "reisplanner" gevonden heb, want die op ret.nl gaat maar t/m 5 juni.

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 17 May 2014, 14:57

Meer dan gekleurde tekst (rood voor lijn C, geel voor lijn B en een speciale kleur voor in en uitrukkers) is er ook niet aan opmaak. Het komt overigens niet uit de reisplanner zelf, maar uit de data van de reisplanner. De meeste reisplanners hebben een softwarematige beperking op de datum zitten, omdat na die datum de dienstregeling nog niet bekend of is mogelijk incompleet of incorrect is. Dat wil echter niet zeggen dat er geen informatie in de database meer zit vanaf die datum, die wil nog wel eens verder doorlopen. Aangezien je die databases gewoon kunt downloaden (op http://gtfs.ovapi.nl/ bijvoorbeeld) kun je met een scriptje alsnog bij die data komen.

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 18 May 2014, 07:43

Ook de weekdienstregeling heb ik kunnen achterhalen, d.m.v. de OV-radar die ondanks bekend is geworden.
efteltje wrote:Was deze site al bekend? Het ziet er vrij realtime uit, omdat hij ook vertragingen weergeeft. Bus, metro, tram, trein in heel Nederland
http://tracker.geops.ch/?z=8&s=1&lat=52 ... 0615234375
Als je je tijd en datum van je PC veranderd naar een datum tussen 21 juli en 31 augustus worden de aangepaste dienstregeling hierin weergegeven.
Zo is te zien dat Lijn A niet pas vanaf de ochtendspits (07:00) naar/vanaf De Akkers rijdt, maar al vanaf aanvang dienst (05:30).

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 18 May 2014, 10:58

Ik heb inmiddels een recenter databestand gevonden waarin de weekdienstregeling ook zit, ik zal straks een update maken.

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 18 May 2014, 11:54

De weekdienst kom ik nog niet helemaal uit. Op De Akkers staan zowel lijn A als B op spoor 2 gepland (aankomst en vertrek) maar deze overlappen elkaar, ik vermoed dus dat er via het keerspoor gereden gaat worden in de spits. Lijn A inderdaad vanaf aanvang dienst vanaf De Akkers tot 8:15, daarna tot Schiedam. Er zijn dan drie wagendiensten die uitlopen in De Akkers. En nu het vage, bij het begin van de middagspits twee inrukkers (?!?) van Schiedam naar Capelsebrug en vervolgens vijf uitrukkers (?!?) vanaf De Akkers. En bij het begin van de avonddienst om 17:41 weer een uitrukker vanaf de 's-Gravenweg naar Schiedam, en vervolgens valt er een lijn A vanaf De Akkers tussenuit (die van 17:47, om 18:02 en 18:17 vervolgens wel weer ritten Akkers-Binnenhof).

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 18 May 2014, 13:48

Ja, die aspecten begreep ik ook niet echt....
Misschien wel BD Sdc-> Aks.

Ik vind ook dat de ochtendspits te vroeg eindigt en de middagspits te laat begint in de gewenste richting (Ochtend ri. BNH, Middag ri. AKS)

MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 18 May 2014, 14:47

Om 15:35:15 en 15:50:15 zijn er ritten Schiedam - Capelsebrug, aansluitend op de laatste twee ritten Binnenhof - Schiedam van de daluren. Buitendienst doorrijden naar De Akkers zit er dus niet in blijkbaar. En om 17:41:30 is er een rit Kralingse Zoom - Schiedam, met aansluitend een rit Schiedam - Binnenhof om 18:07:30, een van de twee inrukkers gaat er dus na de spits weer uit. Overigens heb ik er zelf geen bezwaar tegen als men weer wat extra wagendiensten inzet vanwege rare omlopen, vergroot de kans dat er teetjes nodig zijn in de zomer.

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 18 May 2014, 22:44

Als het goed is, moet dit hem zijn.....
https://www.dropbox.com/s/4jgo9elvys3u7 ... 20ABC.xlsx

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 15 Jun 2014, 22:20

Ik heb de dienstregeling van doordeweeks in een dienstregelingfolder gezet :
https://www.dropbox.com/s/432xic1ltcfvd ... 202014.pdf

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 16 Jun 2014, 16:45

MetroRET wrote:Ik heb de dienstregeling van doordeweeks in een dienstregelingfolder gezet :
https://www.dropbox.com/s/432xic1ltcfvd ... 202014.pdf
In dezelfde link is nu ook de zaterdagdienstregeling toegevoegd.
De dienstregeling die op de zondag gereden zal worden, volgt spoedig.

wilson
Lid

Post by wilson » 18 Jun 2014, 21:09

900 Alliances als metrovervangend vervoer ?
Groet Wilson.
http://www.youtube.com/user/wilsonhonda

SG2 gek

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 18 Jun 2014, 21:28

Die zullen vast niet nodig zijn, vanwege de mindere hoeveelheid bussen die nodig zijn op de reguliere buslijnen vanwege de vakantiedienstregeling.

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 22 Jun 2014, 02:00

De weekdienstregeling van maandag 21 juli is inmiddels verschenen op de site van de RET.

Maar....

Bij Lijn A richting Binnenhof ontbreken beide spitsen vanaf De Akkers.
en bij Lijn B richting Nesselande reageert het systeem nergens op, totdat je de datum veranderd.

EDIT :
Lijn B is in z'n geheel in Lijn C gezet en dus ook de spitsen van Lijn A. :|

Tobias51
Lid

Post by Tobias51 » 24 Jun 2014, 01:57

Het is maar goed dat dit deel vh traject volledig vernieuwd wordt.

Ik kwam vanmiddag tussen Slinge en Rhoon de reis bijna niet door zonder blauwe plekken, als ik met mijn fiets in de metro sta...
En aan al het gekraak te horen van het interieur van de metrostellen, lijkt het huidige spoor mij ook niet echt goed voor de (letterlijke) stabiliteit van de metrostellen, er wordt nogal wat kracht/druk gezet op de rijtuigen...

Jmstro
Lid

Post by Jmstro » 03 Jul 2014, 00:19

Maandag is er een informatie bijeenkomst in Sporthal van Rhoon, zie hier

donny2290
Lid

Post by donny2290 » 03 Jul 2014, 07:23

Vind het altijd heerlijk als de metro's daar wat vaart maken en lekker stuiteren :p. Echter is het natuurlijk wel echt aan vervanging toe. Sommige metro's hebben echt de neiging om echt flink heen en weer te schudden.

Zou de Max snelheid omhoog gaan als de baan vernieuwd is? 100 zou niet verkeerd zijn net als naar Den Haag. Weet alleen niet of die oude wagens dat trekken.

MetroRET
Lid

Post by MetroRET » 03 Jul 2014, 07:27

donny2290 wrote:Vind het altijd heerlijk als de metro's daar wat vaart maken en lekker stuiteren :p. Echter is het natuurlijk wel echt aan vervanging toe. Sommige metro's hebben echt de neiging om echt flink heen en weer te schudden.

Zou de Max snelheid omhoog gaan als de baan vernieuwd is? 100 zou niet verkeerd zijn net als naar Den Haag. Weet alleen niet of die oude wagens dat trekken.
100 km/u vereist ook een ander wielprofiel, waardoor de wielen véél sneller zullen slijten.
Daarom zie je ook altijd vaste SG3-wagens op Lijn E, omdat maar 5 rijtuigen op Lijn E kunnen, vanwege dit wielprofiel.

Post Reply