Nieuwe stootjukken

Plaats hier op- en aanmerking over de baan en infrastructuur (let op, geen AHOB-, OV-chipkaart-, DRIM- en stationskwesties, daar is een apart forum voor).
Post Reply
Tristan
Lid

Nieuwe stootjukken

Post by Tristan » 19 Nov 2012, 10:24

Een groot gedeelte van de stootjukken op het metronet wordt vervangen. De oorspronkelijke stootjukken zijn verouderd. Daarnaast zijn ze minder geschikt voor het nieuwere materieel; sommige stootjukken zijn ontworpen om af te remmen op de bufferbalk (MG2, SG2, werkmaterieel), terwijl het meeste materieel daar geen voorzieningen meer heeft om op afgeremd te worden. Daarom worden er nu stootjukken aangebracht die afremmen op de automatische koppeling. Ik zag vanochtend dat er een op Kralingse Zoom spoor 5 was gemonteerd.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

LB
Lid

Re: Nieuwe stootjukken

Post by LB » 19 Nov 2012, 11:01

Tristan wrote:Een groot gedeelte van de stootjukken op het metronet wordt vervangen. De oorspronkelijke stootjukken zijn verouderd. Daarnaast zijn ze minder geschikt voor het nieuwere materieel; sommige stootjukken zijn ontworpen om af te remmen op de bufferbalk (MG2, SG2, werkmaterieel), terwijl het meeste materieel daar geen voorzieningen meer heeft om op afgeremd te worden. Daarom worden er nu stootjukken aangebracht die afremmen op de automatische koppeling. Ik zag vanochtend dat er een op Kralingse Zoom spoor 5 was gemonteerd.
Onder andere de Remise Waalhaven, Slinge spoor 5 en de opstelsporen Akkers zijn al voorzien van een nieuw stootjuk.
Je krijgt van mij een hulprijweg, je let zelf op de wisselstand en je blijft op spoor 2, over....

MG2

Post by MG2 » 19 Nov 2012, 17:51

Geen foto's van de nieuwe jukken? Kan ik ze (mogelijk) in Railworks nabootsen :wink: :mrgreen:

Jesse
Lid

Post by Jesse » 26 Nov 2012, 13:12

Vanmorgen werd een nieuw stootjuk geplaatst op 's Gravenweg spoor 351 (geloof ik, het spoor dat naast Capelsebrug spoor 3 ligt). Geen foto helaas!

luka23
Lid

Post by luka23 » 03 Dec 2012, 18:02

Zijn dat die grijze star wars-robot achtige dingen?
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

Post Reply