Page 23 of 24

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 04 Feb 2019, 18:04
by MichaBen
Volgens de dienstregeling die de RET vandaag naar het NDOVLoket verzonden heeft zijn er van 23 februari t/m 8 maart werkzaamheden tussen Spijkenisse en Hoogvliet waardoor hier slechts 6 i.p.v. 18 metro's per uur kunnen rijden (lijn C opgeheven en lijn D gehalveerd). Op de RET website is hier niets van terug te vinden, wat opmerkelijk is met werkzaamheden van dergelijke impact. Is dit een zeer recent iets? Onlangs was er wat ophef omdat er werkzaamheden van de RET gelijktijdig gepland stonden met groot onderhoud aan de autowegen in Hoogvliet, zijn deze werkzaamheden naar voren gehaald hierdoor, of is men gewoon heel erg laat met de reisinformatie?

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 04 Feb 2019, 18:33
by MarkNL
Enigszins frustrerend wel dat altijd lijn C vanaf Spijkenisse geslachtofferd wordt...

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 04 Feb 2019, 19:27
by MichaBen
Als er door enkelspoor slechts een 10-minutendienstregeling haalbaar is heb je weinig keus. Lijn D kan je nog met viertjes gaan rijden (hopelijk doet men dat ook), lijn C niet. Wel vervelend dat de overstap 8 minuut wordt te Hoogvliet. Lijn D gaat te Zalmplaat enkelspoor via spoor 2, en moet daarom overlopen via het keerspoor, hetzelfde keerspoor waar lijn C moet keren. Hierdoor moet lijn C dus al vertrokken zijn vanaf het keerspoor op moment dat lijn D vanaf De Akkers op Zalmplaat aankomt en zit deze er dus vlak voor. Een fraaie oplossing zou zijn dat lijn C dan op Tussenwater even wacht op een cross-platformoverstap vanaf D, maar dat lijkt er niet in te zitten.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 14 Feb 2019, 20:43
by MarkNL
Overigens heb ik nog altijd geen aankondiging gezien van de werkzaamheden.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 14 Feb 2019, 20:44
by MetroRET
RET is daar jammer genoeg niet erg vlot mee... :/

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 17 Feb 2019, 16:33
by MarkNL
Ik spotte op de Spijkenisser metrostations uiteindelijk afgelopen vrijdag de bekende borden die werkzaamheden aankondigen. Echter wat er precies gaat gebeuren zetten ze er niet op, ze verwijzen je naar de website.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 24 Mar 2019, 22:17
by MetroRET
In het weekend van 20 en 21 april worden werkzaamheden gemeld bij station Stadhuis.
Lijn D rijdt niet tussen Beurs en Rotterdam Centraal.
Lijn E rijdt niet tussen Slinge en Rotterdam Centraal.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 26 Mar 2019, 21:50
by willem
Dat is met Pasen.

Gaat de tram dan weer extra rijden?

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 29 Mar 2019, 19:20
by MichaBen
Van 29 april t/m 5 mei worden er ook werkzaamheden aangekondigd, dan bij Slinge. Dienstregelingen zijn nog niet verwerkt, maar RET kondigt aan dat lijn D in een aangepaste frequentie gaat rijden en lijn E opgeheven wordt tussen Rotterdam Centraal en Slinge.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 01 Apr 2019, 17:05
by MichaBen
Inmiddels zijn de dienstregelingen van de meivakantie er. Fase 1 is van 19 april t/m 3 mei. Lijn D gaat te Slinge in beide richtingen via spoor 1 rijden en dus een stukje enkelspoor. Frequentie wordt in de spits teruggebracht naar elke 6 minuten. Lijn E wordt, met uitzondering van de in- en uitrukkers, opgeheven tussen Slinge en Rotterdam Centraal en de spitsritten vervallen.

Fase 2 is op 4 en 5 mei, dan gaat lijn D in beide richtingen via spoor 2 te Slinge met overdag elke 10 en in de ochtend en avond elke 15 minuten een metro (ook op zondag een tienminutendienst naar De Akkers dus omdat er niet gekeerd kan worden te Slinge) en is lijn E opnieuw opgeheven tussen Slinge en Rotterdam Centraal.

Paasweekend is nog niet verwerkt, wel zijn enkele intukkers op goede vrijdag aangepast, dus de wijzigingen ten behoeve van dit weekend zullen wel spoedig volgen.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 08 Apr 2019, 16:41
by MichaBen
Inmiddels is de dienstregeling van 20 en 21 april er ook. Lijn D is opgeheven Rotterdam Centraal - Beurs en lijn E opgeheven Rotterdam Centraal - Slinge. Op de resterende delen wordt met de normale frequenties gereden, maar op Beurs - Slinge vind geen compensatie plaats voor het wegvallen van lijn E. Dat levert dus de rare situatie op dat op Beurs - Slinge op zondagmiddag de frequentie hoger (elke 7,5 minuut) is dan op zaterdagmiddag (elke 10 minuten).

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 23 Apr 2019, 17:40
by MichaBen
In de herfstvakantie staat vernieuwing van wisselcomplex ALD2 op het programma. Er is een vijfdaagse buitendienststelling gepland van zaterdag 19 t/m woensdag 23 oktober. Ik krijg de indruk dat lijn A de gehele periode gestremd zal zijn en lijn B alleen in het weekend en daarna enkelspoorbedrijf gaat rijden, verdere details zal afwachten zijn tot na de zomer.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 03 May 2019, 11:26
by km46
Is er inmiddels een volledig overzicht van de werkzaamheden tot en met 31 december 2019?

En zo ja ... waar kan ik dit vinden?

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 03 May 2019, 16:39
by MichaBen
In het AD waren meerdere onsamenhangende verhalen over werkzaamheden te lezen, eentje over dat de metro naar Spijkenisse in de zomer eerst niet en toen toch wel zou rijden gelijktijdig met werkzaamheden aan het wegennet, en eentje over dat een festival in Nesselande eind augustus mogelijk niet per metro bereikbaar zou zijn door werkzaamheden maar nu toch wel. Dus wat er precies allemaal te wachten staat ben ik ook wel benieuwd, maar in augustus zouden er volgens het AD bussen rijden tussen Kralingse Zoom en Capelsebrug. Op de RET website staat alleen een overzicht van werkzaamheden bij de tram, maar niet van de metro.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 03 May 2019, 16:46
by km46
En naar een overzicht van de werkzaamheden bij de metro ben ik juist naar op zoek (en ik zal wel niet de enige zijn).

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 08 Jun 2019, 17:24
by MichaBen
Werkzaamheden Capelsebrug - Kralingse Zoom worden nu ook genoemd op de RET website: https://corporate.ret.nl/werkzaamheden/ ... -gravenweg

Van maandag 5 augustus t/m zondag 1 september geen metro's tussen metrostations Kralingse Zoom en Capelsebrug volgens de berichtgeving :shock: Dat is een flinke tijd voor zo'n belangrijk traject. Blijkbaar is omrijden via het emplacement, zoals diverse keren hiervoor, dit keer geen optie en gaan er bussen rijden. Er liggen overigens al een tijdje flinke stapels spoorstaven langs de baan hier.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 09 Jun 2019, 12:58
by luka23
Ik hoop op alliances als busvervoer!

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 24 Jun 2019, 17:06
by MichaBen
Zaterdag 20 juli t/m vrijdag 2 augustus: lijn C opgeheven Hoogvliet - De Akkers, spitsdiensten lijn D opgeheven Tussenwater - De Akkers.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 24 Jun 2019, 17:18
by MetroRET
Lijn D met viertjes die ook in de avond zullen ontkoppelen.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 15 Jul 2019, 06:50
by MichaBen
Van 5 augustus t/m 1 september inderdaad geen metroverkeer Capelsebrug - Kralingse Zoom, zo is vandaag in de reisinformatie verschenen. In de spits staat er echter een pendelmetro ingepland die elke 15 minuten tussen Capelsebrug spoor 351 en Kralingse Zoom spoor 1 rijdt, rest van de dag moeten reizigers het doen met buslijn 709 die elke 4 minuten lijkt te gaan rijden.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 15 Jul 2019, 06:52
by MetroRET
Wat zijn de maatregelen omtrent de gewijzigde dienstregeling ?

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 16 Jul 2019, 14:03
by metro5201
Zo gaat weer tussen station Spijkenisse, Metro centrum en station Zalmplaat.

Metrolijn C wordt ingekort tot aan Hoogvliet.
Metrolijn D zal spitsdiensten niet gereden worden. Althans, tot aan Tussenwater.

[url]https://www.ret.nl/fileadmin/user_uploa ... g_2019.jpg

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 16 Jul 2019, 14:14
by MetroRET
MichaBen wrote:
24 Jun 2019, 17:06
Zaterdag 20 juli t/m vrijdag 2 augustus: lijn C opgeheven Hoogvliet - De Akkers, spitsdiensten lijn D opgeheven Tussenwater - De Akkers.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 03 Aug 2019, 09:33
by luka23
Waarom rijdt er trouwens alleen in de spits een pendelmetro? Paar jaar geleden met de grote werkzaam bij Klz reed er ook de gehele dag een pendelmetro tussen Klz en Cpb.

Re: Baanwerkzaamheden

Posted: 03 Aug 2019, 10:48
by willem
Misschien omdat er zo tussen de spitsen door meer ruimte is om te werken.