coolhaven

Plaats hier zaken die stations aangaan, bijv. Nieuw Verlaat heeft een nieuw perron. Noem je topic bij voorkeur naar het station.
MichaBen
Lid

Post by MichaBen » 09 May 2008, 14:26

Op station Coolhaven is de beschermkap van de stroomrail bij spoor 1 over een afstand van minstens 100 meter beschadigd. Op meerdere plekken is er een kans op elektrocutie bij zijdelingse aanraking omdat de beschermkappen ontbreken. Het gaat om minstens 5 plaatsen, allemaal bij bevestigingspunten, waar de kappen ontbreken. De beschermkappen slingeren naast de baan, tussen de rail en de stroomrail. Sommigen zijn ligt beschadigd, andere zagen er nog redelijk heel uit, maar zijn dus wel losgeschoten.

Toen ik stond te kijken naar de losse kappen passeerde er een 3tje T naar Spijkenisse, na vertrek hiervan was er een brandlucht te ruiken op het hele station. Of het door de los liggende stukken stroomrailisolatie veroorzaakt werd weet ik niet, maar omdat ik geen zin heb er een apart topic over te openen post ik dit ook maar ff hier.

Abracadabram
Lid

Post by Abracadabram » 07 Apr 2009, 00:07

Wat ik me trouwens af vroeg over Coolhaven.

Die DRIM's in de hal boven de sporen. Er hangen er twee en telkens verspringen ze tussen SchiedamCentrum/Spijkenisse en Nesselande/Ommoroord/Capelle. Waarom gebruiken ze niet voor elke richting 1 van de DRIMS?

les7
Lid

Post by les7 » 14 Apr 2009, 09:58

Abracadabram wrote:Wat ik me trouwens af vroeg over Coolhaven.

Die DRIM's in de hal boven de sporen. Er hangen er twee en telkens verspringen ze tussen SchiedamCentrum/Spijkenisse en Nesselande/Ommoroord/Capelle. Waarom gebruiken ze niet voor elke richting 1 van de DRIMS?
Tsja, vraag het aan de RET..

--
Voor mensen die nu hun slag willen slaan:

De snoepautomaat op station Coolhaven lijkt een beetje een gokautomaat. Ik betaalde €0,70 koos M&M's en ik kreeg 2 zakjes! :D Echter een vriend van mij koos ook M&M's en die kreeg zijn wisselgeld niet terug :blink:

Het is de automaat aan de kant van de richting SDC, en dan de oostkant van het perron.

efteltje
Lid

Re:

Post by efteltje » 08 Apr 2011, 19:46

Abracadabram wrote:Wat ik me trouwens af vroeg over Coolhaven.

Toevallig viel het mij afgelopen week op, maar inmiddels staat op de linker kleine drim de eerste metro richting West en op de andere Richting oost. Geen gewissel meer dus.

jasper88
Lid

Re: coolhaven

Post by jasper88 » 09 Apr 2011, 18:51

Klopt, ik kwam het ook tegen. Fijn dat het na al die jaren toch mogelijk is om op 2 borden iets anders te zetten dan altijd het zelfde.
Als ik mijn handtekening geef, krijg ik die van jou dan ook??

lex_1975
Lid

Post by lex_1975 » 30 Oct 2011, 20:07

ze hadden bij Chv op spoor 1 een onterecht bezetspoormelding, waardoor treinen op spoor 1 voor het wisselcomplex STS kregen en daardoor moesten rijden om daarna weer de ATB te resetten...
op spoor 2 zou het geen probleem hebben moeten opleveren, maar daar kreeg je in het perron groen 50 en daarna afbouw, maar daar mocht mee doorgereden worden...

het probleem op spoor 1 is inmiddels weer opgelosd...

luka23
Lid

Post by luka23 » 25 Jan 2013, 13:09

Heeft iemand een foto van waar het nooit afgebouwde keerspoor zit?
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

luka23
Lid

Post by luka23 » 26 Aug 2018, 13:18

Worden bij Coolhaven die pilaren ook omgebouwd naar die lichtgevende op Marconiplein?

luka23
Lid

Post by luka23 » 30 Oct 2018, 20:34

Wat is er gaande op Coolhaven? Tunnelverlichting brandt volop (richting Dkz), wordt langzaam het station in/uit gereden en op de tyfoon.

Post Reply