RIFI's

Plaats hier informatie over de rijtuigen van de metrolijnen A t/m E. Begin een topictitel bij voorkeur met het rijtuignummer (bijv. 5233). Controleer wel eerst even of een topic al bestaat, om te voorkomen dat er meerdere topics ontstaan over één rijtuig.
Post Reply
User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 16 Feb 2017, 01:52

Ik zal vragen of ze er deze week naar kunnen kijken.

User avatar
mitchell1993
Lid
Posts: 369
Joined: 12 Feb 2007, 22:39

Re: RIFI's

Post by mitchell1993 » 01 Mar 2017, 20:26

De 5316, 5324 en de 5409 mankeren hetzelfde genoemde van de afgelopen keren. Overigens rijden er meer 5300/5400 stellen rond met deze manko.

User avatar
mitchell1993
Lid
Posts: 369
Joined: 12 Feb 2007, 22:39

Re: RIFI's

Post by mitchell1993 » 02 Mar 2017, 07:38

mitchell1993 wrote: 5316, 5324
Het lijkt zichzelf ook op te lossen want een dag later is alles weer in orde..

MarkNL
Lid
Posts: 111
Joined: 25 Feb 2012, 15:41
Location: Spijkenisse

Re: RIFI's

Post by MarkNL » 03 Mar 2017, 23:33

Afgelopen dagen vertoonde de 5363 ook wat kuren.

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 16 Mar 2017, 01:06

De combinatie 5322-5335-5343 is voorzien van een update software, wat ik begrepen heb is dat de infoschermen meer informatie gaan geven.
Donderdag overdag worden de laatste testen uitgevoerd en indien in orde bevonden door de RET zal hij vrijdag in dienst rijden.

User avatar
mitchell1993
Lid
Posts: 369
Joined: 12 Feb 2007, 22:39

Re: RIFI's

Post by mitchell1993 » 08 Aug 2017, 06:38

De 5332 en de 5323 rijden rond met beide "sorry geen dienst". Dit was gister (7-8) ook al het geval.

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 08 Aug 2017, 10:53

Ik heb de storing doorgegeven
Bedankt voor de melding

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1926
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: RIFI's

Post by MetroRET » 08 Aug 2017, 11:18

5343-5357-5308, vandaag op WD 901, middelste stel geen info, wel werkende omroep (vanuit de achteroplopende 5343).

5322, gisteren achterop op WD 902, wel werkende rifi, geen omroep of info op de schermen.

User avatar
mitchell1993
Lid
Posts: 369
Joined: 12 Feb 2007, 22:39

Re: RIFI's

Post by mitchell1993 » 08 Aug 2017, 18:32

mitchell1993 wrote:
08 Aug 2017, 06:38
De 5332 en de 5323 rijden rond met beide "sorry geen dienst". Dit was gister (7-8) ook al het geval.
Eveneens de 5328 laat hetzelfde zien

User avatar
mitchell1993
Lid
Posts: 369
Joined: 12 Feb 2007, 22:39

Re: RIFI's

Post by mitchell1993 » 10 Aug 2017, 07:12

En vandaag (10-8) rijden de 5315 en 5316 met sorry geen dienst rond.

Nieuwe software uitrol? :roll:

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 10 Aug 2017, 10:03

mitchell1993 wrote:
10 Aug 2017, 07:12
En vandaag (10-8) rijden de 5315 en 5316 met sorry geen dienst rond.

Nieuwe software uitrol? :roll:
Nee helaas, een onderdeel in het netwerk verstoord PinfoS. Er wordt aan gewerkt :-)
Rijtuignrs zijn doorgegeven en worden verder onderzocht, wederom bedankt voor het melden.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1926
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: RIFI's

Post by MetroRET » 10 Aug 2017, 11:48

5352 & 5338 ook met storingen.

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 10 Aug 2017, 14:20

MetroRET wrote:
10 Aug 2017, 11:48
5352 & 5338 ook met storingen.
Ook genoteerd

Simon
Lid
Posts: 4750
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: RIFI's

Post by Simon » 26 Sep 2017, 14:43

Ik spotte gisteravond op Binnenhof een drietje 5400 dat "A Sorry, geen dienst" filmde.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1926
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: RIFI's

Post by MetroRET » 26 Sep 2017, 20:57

Dat is gebruik op bijvoorbeeld de vele inrukkers van lijn D vanuit De Akkers naar de Remise Waalhaven, uiteraard dan met een D ipv A op de rifi.

MarkNL
Lid
Posts: 111
Joined: 25 Feb 2012, 15:41
Location: Spijkenisse

Re: RIFI's

Post by MarkNL » 28 Sep 2017, 13:39

Helaas vergeten om welk stel het ging, maar wel typische aanduiding gisterenochtend. IP1126 etc. verscheen ook op het matrixbord intern als 'volgend station'.
IMG_1423.JPG
IMG_1425.JPG
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Thijs852
Lid
Posts: 5
Joined: 24 Sep 2015, 17:17

Re: RIFI's

Post by Thijs852 » 28 Sep 2017, 16:07

MarkNL wrote:
28 Sep 2017, 13:39
Helaas vergeten om welk stel het ging, maar wel typische aanduiding gisterenochtend. IP1126 etc. verscheen ook op het matrixbord intern als 'volgend station'.
Deze zie ik elke dag, ik denk dat ze het allemaal hebben.

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1310
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: RIFI's

Post by luka23 » 02 Oct 2017, 17:12

Zijrifi van de 5326 is zwart, filmt niks.
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 03 Oct 2017, 00:58

Thijs852 wrote:
28 Sep 2017, 16:07
MarkNL wrote:
28 Sep 2017, 13:39
Helaas vergeten om welk stel het ging, maar wel typische aanduiding gisterenochtend. IP1126 etc. verscheen ook op het matrixbord intern als 'volgend station'.
Deze zie ik elke dag, ik denk dat ze het allemaal hebben.
Zou deze week opgelost moeten zijn (SW bugje), ik hoor graag of dit zo is.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1926
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: RIFI's

Post by MetroRET » 03 Oct 2017, 05:50

De halte is nu ook weg uit de reizigersinformatie. Fysieke check volgt later vandaag.
Screenshot_2017-10-03-05-48-18.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
mitchell1993
Lid
Posts: 369
Joined: 12 Feb 2007, 22:39

Re: RIFI's

Post by mitchell1993 » 04 Oct 2017, 17:31

De 5342 heeft het welbekende "sorry geen dienst" probleempje

User avatar
metro5201
Lid
Posts: 316
Joined: 26 Jun 2006, 23:21

Re: RIFI's

Post by metro5201 » 04 Oct 2017, 20:06

Ook de metrostel 5315 (wat ik mij nog kan herinneren van vanochtend) rijdt/reed met "Sorry, geen dienst"

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 04 Oct 2017, 21:38

mitchell1993 wrote:
04 Oct 2017, 17:31
De 5342 heeft het welbekende "sorry geen dienst" probleempje
Is bekend en in behandeling

User avatar
Jmstro
Lid
Posts: 1130
Joined: 12 May 2006, 00:26

Re: RIFI's

Post by Jmstro » 04 Oct 2017, 21:47

metro5201 wrote:
04 Oct 2017, 20:06
Ook de metrostel 5315 (wat ik mij nog kan herinneren van vanochtend) rijdt/reed met "Sorry, geen dienst"
Die rijdt samen in combinatie met de 5342

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1310
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: RIFI's

Post by luka23 » 04 Oct 2017, 23:39

Rijden die ook met de 5353? Want daar zit ook een met de Sorry geen dienst.
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

Post Reply