Buitendienstritten

Forum Actueel wat betreft de metro, gebeurtenissen op het metronet, vertragingen of enkelspoorbedrijf: post het hier!
Post Reply
User avatar
Mario90
Lid
Posts: 1304
Joined: 11 Oct 2009, 23:12
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by Mario90 » 13 Jul 2010, 19:53

Vanavond even na zevenen (dacht ik) gezien op Beurs
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10942
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by MichaBen » 13 Jul 2010, 21:38

Deze tweekleurige trein maakte zojuist reen ritje naar Nesselande.

User avatar
dikkie100
Lid
Posts: 27
Joined: 28 Jan 2006, 23:08
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by dikkie100 » 13 Jul 2010, 22:22

net gespot op de binnenhof, deze vertrok 22.05 uur vanaf de binnenhof
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Tom
Lid
Posts: 1657
Joined: 24 Jun 2006, 18:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Buitendienstritten

Post by Tom » 13 Jul 2010, 22:54

Wat zijn ze toch van plan met dit soort combinaties? Op lijn D reden ze ook al en nu rijden de proef op de Calandlijn.... Mysterieus...

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10942
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by MichaBen » 13 Jul 2010, 23:06

Het feit dat het een SG3+RSG3 is betekend niet direct dat men die combinatie test. Het kunnen ook meetritten voor de baan zijn, zo heeft er volgens mij enkele jaren terug ook eens een 2tje 5400 gereden waarvan 1 rijtuig vol met computers stond. Een SG3+RSG3 combinatie staat misschien wel vreemd, maar nu alle treinen dezelfde software lijken te hebben is er geen reden om zo'n combinatie te vermijden, het zijn gewoon dezelfde rijtuigen met een ander kleurtje. In de exploitatie is het, met oog op huisstijl, wel gewenst op de series gescheiden te houden (anders had je net zo goed alles in RET huisstijl kunnen schilderen), maar voor proefritten neem je gewoon het eerste rijtuig dat je kunt vinden. Het lijkt me dat er weinig te testen valt of twee dezelfde rijtuigen in verschillende kleur samen kunnen rijden, dat is net zoiets als testen of de fastferry reclame metro met de eneco reclame metro gekoppeld kan worden. Tenzij er nog een verborgen verschil zit tussen de series...

User avatar
Tom
Lid
Posts: 1657
Joined: 24 Jun 2006, 18:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Buitendienstritten

Post by Tom » 13 Jul 2010, 23:24

Het fijt dat het dus een 5500-5600 combinatie is betekend dus dat het wel bewust moet zijn gedaan. Die 5500 moet immers helemaal van de Waalhaven of misschien zelfs Leidschendam komen om aan de 5600 te kunnen worden gekoppeld. Aangezien het op de Gvw vol staat met SG3 lijkt het mij onlogisch. Of deze 5500 moet toevallig al op de Gvw gestaan hebben, wat goed mogelijk is. Maar dan nog is het niet te verklaren waarom er een 5500-5600 in dienst rijd-reed want ik neem aan dat men dan niet de eerste rijtuigen pakken die ze zien.

Simon
Lid
Posts: 4750
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Buitendienstritten

Post by Simon » 13 Jul 2010, 23:55

Ik zie haast nooit géén RSG3 staan op de 's-Gravenweg. Op de 's-Gravenweg staat van ieder rijtuigtype wel wat, ook 5300's. En als je een testrit rijdt maakt het helemaal niet uit of je met een regenboog rijdt van SG3's/RSG3's. Misschien stonden er op de 's-Gravenweg gewoon twee al achter elkaar, aan de juiste kant, vooraan. Waarom dan moeilijk doen met rangeren, alleen om de kleurtjes goed te krijgen?
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
Tom
Lid
Posts: 1657
Joined: 24 Jun 2006, 18:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Buitendienstritten

Post by Tom » 14 Jul 2010, 00:03

Noodzakelijk is het niet, maar het staat wel zo netjes.

User avatar
aoost
Lid
Posts: 21
Joined: 10 Jul 2005, 15:38

Re: Buitendienstritten

Post by aoost » 14 Jul 2010, 00:19

Het is rijtuig 5518, zie ook de topic over dit rijtuig, zoals je op de foto kunt zien zijn de banken uit de A en B bak verwijderd en voorzien van pallets met zand.
Tevens zijn in dit rijtuig allerlei sensoren geplaatst om metingen te doen, aan de draaistellen dit nav. het schudden van dit rijtuig.

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by Tristan » 14 Jul 2010, 06:46

Zo, ook weer opgelost.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

Simon
Lid
Posts: 4750
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Buitendienstritten

Post by Simon » 14 Jul 2010, 18:15

Ook vandaag reed de 5626-5518-combinatie testritten, ik kwam hem toevallig tegen op station Romeynshof:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
Calandlijn
Lid
Posts: 1056
Joined: 09 Jul 2008, 01:38
Location: Capelle aan den IJssel (nabij CPC)
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by Calandlijn » 14 Jul 2010, 23:04

Ik zag deze combinatie vanavond rond 19:05 uur op GVW 360 of 361 staan en daarnet (22:40) was het te druk op het emplacement om te kunnen zien of deze nog op hetzelfde spoor stond.

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10942
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by MichaBen » 20 Jul 2010, 14:31

Vanochtend iets voor 11 uur passeerde er een SG3+RSG3 combinatie buiten dienst station Stadhuis richting CS. Ik heb geen nummers kunnen zien, maar de RSG3 had volgens mij wel stoelen, het zal dus niet de bovengenoemde testtrein zijn.

User avatar
LB
Lid
Posts: 1395
Joined: 15 May 2005, 18:09
Location: Rotterdam

Re: Buitendienstritten

Post by LB » 20 Jul 2010, 17:17

MichaBen wrote:Vanochtend iets voor 11 uur passeerde er een SG3+RSG3 combinatie buiten dienst station Stadhuis richting CS. Ik heb geen nummers kunnen zien, maar de RSG3 had volgens mij wel stoelen, het zal dus niet de bovengenoemde testtrein zijn.
Dat klopt, het waren de 5616+5513 die naar Den Haag CS reden, daar werd de 5513 de nieuwe WD 701 en de 5613 ging samen met de 5616 weer het testcircus in.
Je krijgt van mij een hulprijweg, je let zelf op de wisselstand en je blijft op spoor 2, over....

Simon
Lid
Posts: 4750
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Buitendienstritten

Post by Simon » 03 Sep 2010, 22:37

Ongeveer 5 minuten geleden reed er buiten dienst een tweewagentrein SG3 langs station Romeynshof, richting Binnenhof. Wagennummers heb ik niet gezien, maar ze filmden allebei "B Nesselande" en de voorste (richting Binnenhof) reed volgens mij met noodverlichting.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
Tom
Lid
Posts: 1657
Joined: 24 Jun 2006, 18:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Buitendienstritten

Post by Tom » 09 Sep 2010, 17:09

Vanmorgen rond kwart voor 11 ongeveer kwam er een viertje 5300 materieel door de Zoom heen ri. emplacement 's Gravenweg.

Simon
Lid
Posts: 4750
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Buitendienstritten

Post by Simon » 11 Oct 2010, 17:55

Rond 17:10 passeerde (volgens mij) de combinatie 5413-5418 buiten dienst station Graskruid, richting de 's-Gravenweg. Volgens mij had de 5413/voorste rijtuig een deurprobleem: bij één van de deuren was er duidelijk een spleet te zien en leken de deuren ook iets uit te steken, dus was de deur niet volledig gesloten.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
LB
Lid
Posts: 1395
Joined: 15 May 2005, 18:09
Location: Rotterdam

Re: Buitendienstritten

Post by LB » 11 Oct 2010, 22:48

Simon wrote:Rond 17:10 passeerde (volgens mij) de combinatie 5413-5418 buiten dienst station Graskruid, richting de 's-Gravenweg. Volgens mij had de 5413/voorste rijtuig een deurprobleem: bij één van de deuren was er duidelijk een spleet te zien en leken de deuren ook iets uit te steken, dus was de deur niet volledig gesloten.
Klopt. de combinatie had deurproblemen die niet door de bestuurder op te lossen was dus buiten dienst vanaf Nsl naar de Gvw.
Je krijgt van mij een hulprijweg, je let zelf op de wisselstand en je blijft op spoor 2, over....

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by Tristan » 12 Oct 2010, 08:56

Combinatie stond vannacht in de wachtrij voor de werkplaats op spoor 362.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
mb90
Lid
Posts: 561
Joined: 20 Apr 2007, 20:03
Location: Rotterdam-Zuid (bij station Zuidplein)
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by mb90 » 31 Oct 2010, 22:56

Rond 13:15 uur reed er een combi van 2 Teetjes door Zuidplein opweg richting de 's Gravenweg.

En wellicht wat laat, maar afgelopen donderdag reed er rond 12 uur een enkele 53/5400 door Maashaven opweg naar de Waalhaven.

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2830
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by Tristan » 01 Nov 2010, 08:12

De tweewagentrein type T was een instructierit (Gvw => Aks => Gvw en Gvw => Nsl => Gvw).
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
mb90
Lid
Posts: 561
Joined: 20 Apr 2007, 20:03
Location: Rotterdam-Zuid (bij station Zuidplein)
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by mb90 » 06 Nov 2010, 22:15

Om 16:37 uur kwam de 5628 met nog een SG3 door Rijnhaven richting de Maashaven en verder. Een foto ervan:
IMG_0497.JPG
Het achterste stel filmde overigens Beurs als bestemming. :P
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
Calandlijn
Lid
Posts: 1056
Joined: 09 Jul 2008, 01:38
Location: Capelle aan den IJssel (nabij CPC)
Contact:

Re: Buitendienstritten

Post by Calandlijn » 07 Nov 2010, 02:40

Mooie foto trouwens! De RET beleeft 'gouden tijden'. :lol:

User avatar
Tom
Lid
Posts: 1657
Joined: 24 Jun 2006, 18:10
Location: Capelle aan den IJssel

Re: Buitendienstritten

Post by Tom » 11 Nov 2010, 17:43

Vanmiddag de 5603 zien rijden, buitendienst. De wagen reed nét de BNL tunnel uit richting Pernis.

Simon
Lid
Posts: 4750
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Buitendienstritten

Post by Simon » 11 Nov 2010, 22:21

Vandaag rond 12:50: een tweetje Teetje reed buiten dienst langs station Kralingse Zoom spoor 4, en daarna via spoor 301 (de fly-over) naar remise 's-Gravenweg. Ik heb geen rijtuignummers kunnen zien, ik kon nog net zien dat het twee Teetjes waren.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

Post Reply