Aangepaste materieelinzet

Forum Actueel wat betreft de metro, gebeurtenissen op het metronet, vertragingen of enkelspoorbedrijf: post het hier!
Post Reply
User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1914
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MetroRET » 19 Feb 2018, 16:11

Vandaag opnieuw een RSG3 op bezoek elders.

WD 890 bestaat uit de 5522 & 5511.

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1292
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by luka23 » 20 Feb 2018, 13:44

Vanochtend stonden er dus ook 3 RSG3's op de Gvw.
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1914
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MetroRET » 20 Feb 2018, 13:48

Ze zijn dus vandaag niet ingezet op ABC ?

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1292
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by luka23 » 20 Feb 2018, 15:53

Zelf heb ik er geen voorbij zien komen. Wat er net op de remise stond heb ik niet kunnen zien aangezien er ineens een aantal SG3's stonden. Al zag ik tussen die rijtuigen wel een RSG3 staan op spoor 329 of 330 (spoor langs de werkplaats).
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1914
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MetroRET » 20 Feb 2018, 16:07

Een 3e zag ik gisteren inderdaad IN de werkplaats staan.

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1292
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by luka23 » 20 Feb 2018, 17:35

Staat er nu nog één buiten, kon net niet het Rijtuignummer lezen.
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

User avatar
Tristan
Lid
Posts: 2829
Joined: 27 May 2004, 22:33
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by Tristan » 21 Feb 2018, 13:09

De 5510 staat voor of op de kuilwielenbank.
Wij zijn aardig onderweg. Jij ook?

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10932
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MichaBen » 03 Dec 2018, 17:44

Op donderdag 20 en zaterdag 22 december zijn er extra koopavonden voor de kerstdagen, hierdoor zal er die avonden geen ontkoppelen met uitzondering van lijn A (die 's avonds niet in het centrum komt). Op vrijdag 21 december de normale koopavonddienstregeling met ontkoppelen na 22:00.

Begin volgend jaar tijdens De Vrienden van Amstel LIVE! zullen de lijnen D en E niet ontkoppelen van 17 t/m 21 januari en 23 t/m 28 januari.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1914
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MetroRET » 03 Dec 2018, 17:47

Ontkoppelen na 22:00u ?

Dat is toch niet normaal volgens de koopavonddienst ?

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10932
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MichaBen » 03 Dec 2018, 17:50

Vanaf volgende week vrijdag is dat standaard voor lijn B op koopavonden.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1914
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MetroRET » 03 Dec 2018, 17:52

Weer een achteruitgang dus....

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1292
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by luka23 » 14 Apr 2019, 21:17

Weet niet zo goed waar ik dit moet posten dus dan maar hier:
Is er ooit op het stamtraject van de Caland/Oost-westlijn in reizigersdienst met viertjes gereden? Op alle stations vanaf Cpb (uiteraard excl Hoekse Lijn) passen immers viertjes.
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

Simon
Lid
Posts: 4744
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by Simon » 18 Apr 2019, 17:05

Ik heb het opgezocht in het 40 jaar metroboek, en er hebben inderdaad heel even viertjes gereden. In het weekend van 8 en 9 mei 1982 reden er vier viertjes op het traject Coolhaven-Capelsebrug v.v. Dat waren de 5212+5213+5217+5224, de 5211+5230+5203+5205, de 5012+5065+5102+5066 en de 5014+5001+5057+5126. Het publiek hoefde die twee dagen niet te betalen. Alle rijtuigen waren aan de buitenste koppen voorzien van bloemstukken. Zie pagina 101 van het boek.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1914
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MetroRET » 18 Apr 2019, 17:09

Dat was niet meer dan de openingsgelegenheid.

Voor de opening van de Beneluxlijn reden volgens mij 2 viertjes 5400 naast elkaar op het traject, wat volgens mij tot zover ik weet de enige inzet ook is geweest van 4x5400.

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10932
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MichaBen » 18 Apr 2019, 17:24

Dat op de Beneluxlijn was een besloten rit toch? Dat telt niet als reizigersdienst dan. Er is ook een korte tijd geweest dat er viertjes 5400 als inrukkers reden, op Binnenhof, De Tochten en De Terp werd vroeger gecombineerd tot viertjes voor men ging inrukken. Maar in dienst vermoed ik alleen op de Erasmuslijn.

Simon
Lid
Posts: 4744
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by Simon » 18 Apr 2019, 19:09

Ik heb een keer een viertje 5400 op de Erasmuslijn gezien met passagiers, ergens in 2002, nog voordat de Beneluxlijn ging rijden. Ook reden er toen nog viertjes 5200 :D
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1914
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MetroRET » 18 Apr 2019, 19:19

Mooie tijden.... nu mogen we nog hopen op de inzet van viertjes, ooit op een dag.
En dat terwijl men zit te klagen dat men dat de Rotterdamse metro het groeiende aantal passagiers bijna niet meer aan kan.

User avatar
Rick
Lid
Posts: 271
Joined: 06 Jul 2006, 15:42

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by Rick » 23 Apr 2019, 22:01

Kunnen ze geen extra bak maken zodat de sg3 een sg4 wordt?
Of passen 2x SG4 ook niet? (ik dacht dat de bakken korter zijn dan de sg2)

Simon
Lid
Posts: 4744
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by Simon » 30 Apr 2019, 15:55

Wagendienst 58 op lijn A wordt gereden door een tweetje 5400.
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1914
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MetroRET » 30 Apr 2019, 16:10

5411-5410, voor het eerst gezien via OVinfo, waar nu ook MG2/1 & SG2/1 stellen zichtbaar zijn via de GPS.

User avatar
LB
Lid
Posts: 1392
Joined: 15 May 2005, 18:09
Location: Rotterdam

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by LB » 19 Jun 2019, 20:53

De 5509 heeft vanmorgen met de 5620 enkele ritten op lijn A gereden als WD 51
Je krijgt van mij een hulprijweg, je let zelf op de wisselstand en je blijft op spoor 2, over....

Simon
Lid
Posts: 4744
Joined: 12 Oct 2003, 12:47
Location: Rotterdam

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by Simon » 26 Jul 2019, 11:17

Ik zag een viertje 5300 rijden op de D-lijn naar De Akkers 😁
Als ik een christen-democraat een hand geef, tel ik altijd mijn vingers na...>>Als ik een liberaal een hand geef, wil hij die privatiseren...>>Als ik een socialist een hand geef, wil hij die delen...

User avatar
MichaBen
Lid
Posts: 10932
Joined: 12 Oct 2003, 21:15
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MichaBen » 26 Jul 2019, 16:34

Als het goed is rijdt de gehele D-lijn met viertjes omdat de spitsdiensten opgeheven zijn tussen Tussenwater en De Akkers vanwege werkzaamheden.

User avatar
MetroRET
Lid
Posts: 1914
Joined: 09 May 2013, 21:13
Location: Spijkenisse
Contact:

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by MetroRET » 26 Jul 2019, 16:44

En lijn C tussen Hvt en Aks.

User avatar
luka23
Lid
Posts: 1292
Joined: 05 Dec 2009, 19:25
Location: Capelle a/d Ijssel

Re: Aangepaste materieelinzet

Post by luka23 » 27 Jul 2019, 10:21

Waarom rijden er laatste tijd "zo veel" (H)SG3 op C? Moeten er zoveel MG2/1's naar D voor de viertjes?
SG2 | B Hoek Van Holland Haven

Post Reply